Thursday, March 25, 2010

terima kasih abang pink

semalam time balik dari kerja hati aku bunga2 macam kera dapat bunga lily cz bos xada plus senior planner kat office pun xada. tapi bila aku keluar je pintu, nampak bos n para senior planner dalam kereta office baru balik dari meeting. terpaksa la aku pura2 xnampak. terus dah xberbunga macam kera dapat bunga lily plastik yang dah terjatuh dalam lumpur.

tapi itu bukanlah isi penting dalam cerita aku ni. ok.. ceritanya begini

lepas keluar dari office sambil pura2 menjadi orang buta, aku jalan la pergi kat kereta bapakku yang banyak berjasa 2. tp belom sampai kat kereta lagi dh nampak ada kereta besar punya dah blok tepi kereta bapakku. of cz la aku xbulih nak keluar. aku dh berkerut sendiri. bukan sebab bengang tapi sebab pancaran matahari betol2 depan muka aku sampai aku xboleh nak bukak mata.

aku dah resah gelisah dah cz cam cuak gak camne la nak keluar ni. nak cari owner kereta 2 of cz la susah.. pandan indah ni bukan kecik mak oi. sambil aku panaskan enjin kereta aku dok fikir2. cm manelah aku nak keluar ni.. sebenarnya boleh je nak keluar tp memerlukan tahap kehandalan yang tinggi..

tiba2 ada mamat berbaju pink sendat, ber rambut karat capuk2 and kejung dan berspek hitam berbingkai putih.. oh abang, terok beno rupa ko 2. tgk2 dia masuk kt dalam kereta satria btol2 depan kereta aku. since kereta dia pn kena block ngan kereta besar punya 2. so dia pun xbulih la keluar selagi aku xkeluar.

so abang berbaju pink 2 pn tolong la guide aku tuk keluarkan kereta. walaupun dia asik gelakkan aku cz aku begitu sengal and blur cam pompuan yang baru 1st time bawak kereta, tapi abang pink tetap baik cz sudi tulun aku yang gelabah kuda ni. dan atas bantuan abang pink, aku berjaya keluarkan kereta. tu pun after bout 10 minit.. hehe *malu disitu*.

mamat pink, ko xtau aku ni hebat di jalan tau. aku ni suka cucuk2 driver yang lembab, aku suke wat drift, aku slalu gado ngan driver len. wa ni samseng jalanan. maybe sebab abang pakai baju pink, aku pun terus menjadi lemah gemalai seperti baru mendapat lesen..

pengajaran disini adalah: walaupun muka n gaya tak berapa nak semenggah, tapi hati abang sungguh baik. terima kasih daun keladi.. lain kali bulih tulun i lagi.. hehe



notakaki: mesti mamat pink 2 dok kata dalam hati 'perempuan bawak kete, nk keluar kan kereta pn masalah'. ces!!

2 comments:

apaiyapalot! said...

bese la tu nana.aku ari tu pn cmtu gak.g jsco wgsa maju.nak parking tak lepas.sbb mmg sgt susah .sipi2 kt tiang.tpkse suh ank amin tlg parkingkan.bahahhaha

liyana said...

misti anak amin 2 mmg hebat memandu kan??? nk suh anak amin ajar gak ar~hehehe