Tuesday, March 23, 2010

roti buat aku jadi obesiti

semalam baru aku tahu, kenapa aku xkurus-kurus walaupun aku mkn nasi sehari sekali and kadang-kadang xmakan nasi langsung.

rupanya si kejam yang penuh godaan nilah puncanya
roti putih yang lembut n enak

kan memang masyuk makan roti bakar, letak butter n kaya dalam tin cam kat hostel dulu, xpun sapu butter n tabur gula.. tabur milo pun sedap gak.. waduh2.. mantap tuuuu...

tapi semalam mama tengok kt tv n orang tu cakap if nak diet jangan makan roti putih, keranaa 1 keping roti putih ni sme ngan 1 mangkuk nasi. ulang suara..

1 keping roti = 1 mangkuk nasi.

lagi la aku ni if makan roti mau sampai 6 keping.. xke macam aku makan 6 mangkuk nasi!! *pengsan jap*

lagi dasat time aku tak ada kawan makan kat office sebelum ni, hari-hari bawak bekal 8 to 12 keping roti tuk makan time kelaparan. pastu malam makan nasi lagi.. patot la aku ni dh gemok tepu tahap susah nk tolong..

jadi jenisan roti yang di suggest adalah roti ini cz roti ini memang terbukti lg bagus and menyihatkan dari roti atas tu
roti wholemeal yang bagus untuk kesihatan

jadi rakan-rakan, mari beli wholemeal bread untuk menyihatkan badan and merampingkan jejeran lemak kat perut ni..


notakaki: alahai roti wholemeal.. kenapa la ko ni mahal compare to roti yang xmesra pengguna gemok tu? kenapalah makanan sihat selalu mahal-mahal? sebab tu la aku suka makan junkfood yang murah tp xde khasiat. tapi demi kesihatan dan bentuk badan menawan, aku akan berusaha!! YEAY*semangat*

No comments: