Tuesday, January 19, 2010

Hello, I'm da new girl:)

Since aku ni anak tentera, aku de banyak sangat experience menjadi student baru. When aku ckp aku anak askar ramai yang cakap “wah!! Bestnye.. boleh pindah2 sekolah. Aku dari primary skool till secondary skoll kat tempat yang sama”. Maybe for them best dapat tukar2 skolah. But not me. Aku pernah meronta2 xnak pindah. Bila tau ayah kene pindah lg, aku la org yang paling emosi. WHY?? Cz aku sangat2 benci nk start new day kat skolah baru when aku xde geng n orang len dah ada geng sendiri. Aku dah best2 de geng sendiri kat previous skool, menjadi geng pemes *eceh* suddenly kne start balik everything. Seriously, sungguh xbest!!

Satu yang aku cannot lupa is time 1st day pindah kat SK Tengku Mahmood 2, Kluang. If im not mistaken time 2 darjah 2. 1st day, pagi2 lagi dah dimalukan cz xbawak bju pj. Adalah sorang cikgu pj yang sangat sihat ni. Dia panggil aku cz aku sorang je xpakai bju pj. Dia marah “nape xpakai bju pj?”. Aku ngan bangganya jawab sambil membuat muka paling comel di alam semesta “saya budak baru cikgu. Baru pagi tadi masuk. Saya xdpt jadual lg. sebab 2 saya xbawak baju pj”. Tiba2 dengan lantang cikgu 2 marah aku. “awak jangan bagi alasan. Dah tau xdapat jadual kenapa xtanye kawan2 yang len??”. Pelik x?? cikgu ni xpaham bahase ke?? Aku baru masuk pagi 2. Aku mne ada no tepon bdk2 klas nak tnye jadual ke pe. Nak bg bisness kad kat dorang pn xsempat lg. even if dorang bgtau aku pn, xkan aku nak balik jalan kaki jauh2 jz 2 amek bju pj??

Tiba2 die cubit n pulas perut ramping aku sampai terangkat gak ar aku menahan kesakitan. Sampai kedut bju yang aunty gee gosokkan malam semalam. Time cikgu 2 pulas perut aku, ramai budak2 jerit2 bgtau jgan cubit aku cz aku budak baru. Tp dia wat bodo je. Dah puas cubit bru die dgr jeritan bdk2 tu. Then boleh plak die cover “eh, awak budak baru ke?? Td sape suruh xbgtau cikgu. Dah pegi duduk tmpat awak”. Ada la sorg yang tolong jwb bg pihak aku “kan dia dh cakap td cikgu”. Tp si cikgu 2 wat bodo je. Berjujuran la airmate ku di hari pertama persekolahan *bole jd tjuk lagu ni*.

Tp dat day dorang xpj pn cz hujan. Sungguh siot kan?? Aku menangis la selama 30 minit kat tmpat duduk aku. Ramai la kawan2 datang n pujuk si comel yang kesedihan. Dorang cakap cikgu 2 memang jahat. N 2lah 1st time aku mencarut. Terkeluar la perkataan2 yang if aku sebut dpn mama n ayah mesti mulut dah kene sumbat ngan cili api. So kira 1st day 2 aku dapat ramai kawan atas dasar simpati. Sume berebut2 ajak aku rehat same2. Yang aku ingat lagi is Faiz, Tasnim, Alia, Aina and Rozan. Kami menjadi 1 geng sepanjang tahun 2.

Aku n rozan penah suke same suke dulu. Cinte kanak2. Bdk2 kelas suke ejek ktorg ni pakwe makwe *term couple blom digunakan lg*. tp ktorg xduk sebelah2 pn. Aku duk tepi laki len. Xigt nama dia. Pastu aku penah wat2 gadoh ngan si budak sebelah aku time cikgu mengajar. Aku pukul dia, dia pukul aku. Ble cikgu nampak cikgu marah n pindahkan aku sebelah rozan. Haha.. berjaya lakonan ktorg. Pastu time rehat aku n rozan belanja mamat 2 air sirap 20sen. If korang t’tanye2 nape rozan x belakon ngan pompuan sebelah dia?? Jawapannya sebab budak sebelah rozan 2 cepat nanges. Org terlanggar pn dia nanges. Ini kan pulak nak men pukul2.. mau meraung minah 2 kang.. But aku cm pelik la gak. Nape cikgu 2 boleh pindahkan aku sebelah rozan?? Padahan boleh je dia dudukkan aku sebelah faiz ke, budak laki len ke.


Nota kaki: time sek rendah dulu aku penah duk sebelah minah ni. Xigt la nma dia tp cikgu suka panggil dia makcik. Ada 1 tabiat pompuan ni yg aku sungguh xbekenan. Dia menggunakan tahi hidung dia as pemadam!! Sungguh jijik kan?? Aku bg dia pnjam pemadam pn dia xmo guna. Dlm pensil box mickey dia ada je pemadam. Tp prefer guna taik idong dia 2. Aku tgk xbersih pn. Lg comot delah. Tp aku ni baik. Xrepot kat cikgu pn. Tp aku de kenekan sekatan. Tangan dia xboleh masuk kat kawasan meja aku. Haha.. bodoh sungguh pelakuan. Tp akhirnya perbuatan dia terkantoi kat cikgu. Dasat dia kene marah. Kene cubit gak tp dia relek je. Mmg sungguh kering hati ko minah. Pas kejadian 2 dia guna pemadam. Tp kejap je cz dia guna taik idong dai balik but dis time die korek idong sambil pndang sekeliling. Xbg kantoi kat cikgu.

4 comments:

- said...

euwwww!
mesti byk bekalan taik idong dia!
dan mesti byk taik idong dia dlm kls ko!
dan hari2 kena sapu taik idong dia..
urrrhhhhh.jijik!

p/s:korek idong dlm toilet, pastu kesat kt dinding.haha! mcm xbese dijumpai d hostel2.

liyana said...

2lah.. cm xabes2 plak taik idong dia..

haha.. kes taik idong kat dinding toilet asrama mmg banyak.. ntah2 dorg suke melepas sambil korek idong kot. masyukkk..

bass's mistress said...

kalo ko jmpe cikgu pulas ko tu skang, ko nk pulas x perot dia? hahaha

liyana said...

eh, mstilah x.. aku langgar die nek trak 3 tan je.. bg melambung.. haha