Thursday, April 19, 2012

Avoid

Seperti dah super lama aku xbebel2 kat sini. Rasa sedikit tercabar bila tgk song semakin galak mengupdate blog. Semua pun perihal kahwin.. Amboi amboi amboi cik song(Sambil goyang2 jari kelingking) cam dah tak sabar sangat je..

So harini aku nak bebel bout si B.. Aku kenal dia dari form 2 kot. Kitorang satu sekolah and dia juga jiran aku. Mak kitorang adalah geng joyah tepi longkang yang pernah kena sound ngan ustaz X.. Kata ustaz X 'baik korang2 ni duduk rumah buat kuih untuk husband tuk minum petang dari duduk borak2 xada faedah kat sini'. Tindakan ustaz tu adalah seperti mengdeclare WW3 kat para mak2 joyah. Hmm.. Patut la aku pun boleh tahan joyah.. Waris bakat mama rupanya -_-'

Okay.. Kembali pada si B. Lately si B adalah sangat galak meng BBM aku. Sgt rimas kot. Bru je excited tgk phone bercahaya kelip2. Ingatkan incik kekasih bbm, skali dia. Huh! Terus aku nak emo2 bebel2 sendiri. Haritu tengah bebel2 mama dengar. Mama pun tanya bila dia balik malaysia. Bila aku bgtau june ni dia balik terus mama nak nervous. Patut la aunty B dok hint2 kat mama nak dtg rumah bagai. Terpaksa la mama buat2 alasan sama cam time aku baru habis study dulu.

Nak jadi cerita, semalam hantar ayah g hospital boleh pula aunty B pun ada kat situ wat medical check up. Bukan main dia peluk2 aku time jumpa. Fuh! Cepat2 aku lari g duduk ngan ayah. And seperti nostradamus, aku dh boleh agak malam tu si B akan bbm aku. Aku pun kembali emo and bebel sorang2. Tapi ayah gelakkan je and ckp kat mama xyah mengelak dah if aunty B nak dtg bawak rombongan coz dia kesian si B dah dok kejar lama sangat. Wuu.. Sampai hati ayah xkesiankan akuT_T

Konsep aku agak simple, if aku tau ada laki suka aku time aku ada bf, ignore la laki tu or avoid dr mengcontact2 dia. Baik jangan bagi respond so that dia tahu dia xkan ada harapan. Or dlm kata lain, jgn bagi harapan palsu. Takut nanti if layan2 and boleh pula tiba2 tgh ada konflik ngan bf, kte akn tersuka org tu. Nanti bila dh ok balik ngan bf akan de konflik ngan diri sendiri coz cam dah tersuka dua2. Tu namanya sendiri cari penyakit.

Okay. Tu aja nak bebel.

Untuk incik kekasih: wa setia ngan lu, lu jgn nak curang2 pulak.. Haha *ok, ni boleh masuk dalam agenda perbualan mlm ni*


Notakaki: would u buy a property worth millions of ringgit, located in elite area with a great view of kuala lumpur.. But.. Also located not far away from the highland tower and there's a time bomb right above u? I just dun understand what the developers are thinking. When we try to put their proposal on hold due to our concern to the society and environment, they urge the politician to interfere. Huh!


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 comment:

Anonymous said...

amboi2.........