Tuesday, September 7, 2010

::raya::

kenapa aku tak excited nak raya ni? aku just nak cuti je. pastu duduk rumah rehat2. xpun pergi vacation kat pulau lepak tepi pantai sampai legam. aku betul2 tak ada mood nak pergi jalan2 rumah orang sampai melecet kaki pakai kasut baru. makan2 smpai kembong. minum2 sampai buncit. ish! mana semangat raya ni. dengar lagu raya pun dah cam xde perasaan. lagi la sekarang ni banyak sangat lagu raya yang melalut n kerepek merepek.

macam mana nak naikkan balik mood raya cam kecik2 dulu? seminggu b4 raya dah excited nak balik kampung. pastu ada sesi tunjuk baju and kasut raya kat cousins. mama naik rimas sampai simpan baju n kasut dalam bonet kereta coz xmo aku asik mintak2 nak tengok. tapi bila dah besar sikit aku dah terer bukak sendiri bonet kete and adakan sesi tunjuk barang baru dari bonet kete je. betul2 macam apek jual dvd kat taman u. 

this year pun aku apply cuti from khamis till sunday je. monday dah kena berkhidmat untuk penduduk lojing tatkala kawan2 lain tengah seronok bercuti kat rumah. tengok2. aku lebih rela cuti raya pendek tuk kumpul cuti nak pergi vacation. adakah bila aku besar nanti de kemungkinan aku menyambut raya ngan bercuti bersama family? abes la anak aku xkenal raya nanti..

tapi.. ada satu yang aku excited bout raya ni! nak pergi raya2 rumah kawan2 nek keta kawan2!! yeay.. harap2 jadi la:)


okay.. itu je nak cakap. kena kembali berkerja!




notakaki: benci bila xjumpa info yang dicari

No comments: