Thursday, December 17, 2009

PMS bkn alasan but aku mmg emo

bce blog apai n less yg tension n emo cz byk keje watkan aku jeles.. sungguh jeles cz dorg de keje nk wat while aku doin nothing.. aku benci dtg keje then xwat pe2.. nmpk cm org bodoh mkn gji bute .. aku xske!!

aku stdy pnat2 4 years n aku hambekan diri ngan compny ni so dat aku dpt praktikkan pe yg aku stdykan dlu, dpt improve lg ilmu di dada, dpt pngalaman keje as planner.. tp pe yg aku wat?? pe pngalaman yg aku dpt?? aku dpt ilmu cmne nk print repot berbondong2, blaja ptotstet repot beberape copy tuk compny, compile data from RS, edit report nyer margin, taipkan report kt pakcik bute IT.. sungguh BODOH!! keje2 ni kerani bleh wat.. ko igt aku stdy 4 taun 2 amek cos admin ke??? ke degree in printing report??

ko igt ko 2 master ko dh hebat sgt?? im very sure tyme ko mentah bru kuar U dlu pn ko msti BODOH cm aku gak.. tp aku xdelah bodoh smpai xtau wat report, xtau nk amend report.. pastu nk wat2 tekejut n kagum ble aku bleh amend evaluation report yg ko bg kt aku cz ko desperate nk kne siapkan draft report yg cume ko je hebat sgt bleh wat.. tahap master ko 2 setaraf je ngan aku la woi! n xyah ar ko nk smgt usm ko smpai keje2 sume bg kt junior ko je. pas 2 biar aku melangok cm bodoh.. ble aku tnye de pe2 nk wat, wat senyum sumbing 'hmmm xde pe2'.. pastu ble nmpk aku bkak tenet cm nk perli aku ni relek aje.. g mampos la ko!!

aku meluat.. ari2 dtg keje tension.. xsmgat.. xhepi.. dlm ati menyumpah2.. tenkiu la mak n apak ku yg support aku.. aku tau dorg pn tau aku xhepi.. apak la pling smgt tlg aku cri keje len.. wuuu.. t'haru aku.. mama pn cm saran aku cri keje len.. siap ckp if dpt keje len n langgar kontrak mama sngup support nk byar blik duit langar pejanjian.. walo pd hakikatnye duit 2 duit ayah.. haha.. ayah pn jeling je ble mama kuarkan hasrat tesebut..

skrg ni aku try la b'tahan (pergh.. cm b'tahan pe je) cz niat aku keje ni aku nk blaja n nk pngalaman.. so aku kutip jelah pe je ilmu bodoh2 yg aku dpt kt cni.. ceh, padan la bg aku gji ciput, bg aku keje kerani rupenye..





nota kaki: b'turut2 entry bout keje.. mmg tragik la pendaman perasaan aku kt keje ni.. ble ngadu kt mama n ayah wat2 cm tegar n relek aje cz xmo dorg riso.. tp ble cite kt b mmg dh xtahan air mate b'jujuran.. air idong pn berebot2 nk kuar..(kunon nanges2 kt pakwe cm manje la 2)

4 comments:

apaiyapalot! said...

takpe nana.lg bes pe keje cmtu je. nnt dah dpt keje timbun2 br ko nyesal. pasni cr la keje kt tmpt len. at least dorg tgk resume "wow. penah keje di P** consult!"

bass's mistress said...

kalo ah berkat bapak aku pny, aku da rembat ko masuk opis aku tlg aku siapkn keje...hmm...
sabo2...aku doakan dpt keje bru cpt!
auntie jee da jnji nk bayo duit pampasan batal kontrak tu! hehe
be strong ok!?

liyana said...

makaseh rerakan sekalian... aku nk keje!!!

echong uchan said...

puan nana, ko soh arr apak ko rekemen ko msk askar..xleh ke?